MetLife Türkiye'nin Dijital Dönüşüm Ortağı Agito Oldu

Agito CEO’su Mutlu Uğursal; “MetLife ile olan iş birliğimiz ortak vizyonlarımızdan aldığımız destekle, 10 yılı aşkın sürdürülebilir bir dijital dönüşüm ortaklığına dönüştü”

Best Dergisi, Özel Röportaj
December 28, 2022

-Agito ve MetLife Emeklilik iş birliği nasıl başladı?

Deniz Yurtseven:

MetLife, 150 yılı aşkın tecrübesiyle ve 40’tan fazla ülkede, sigorta ve finansal hizmetler sunan öncü bir şirket. Uluslararası kabul görmüş yüksek kalite standartları ışığında hayat sigortası, ferdi kaza sigortası ve bireysel emeklilik branşlarında sektörün öncü oyuncuları arasında yer alıyor. MetLife’ın 2012 yılında Türkiye pazarına güçlü bir giriş yapmasıyla birlikte, Agito ile olan iş birliğimiz başlamış oldu.

MetLife olarak öncelikli hedefimiz, daha sade, müşteri odaklı ve dijital bir yapıda hizmet sunabilmek. Bunun yanında müşterilerimizin değişen ihtiyaçlarına, en önemlisi beklentilerine uygun ürünlerimizi, farklı hizmet ve dağıtım kanallarında etkin şekilde konumlandırmak, önceliklerimiz arasında bulunuyor. Bu bağlamda değerlendirdiğimizde hızlı ve yenilikçi çözümler sunan Agito’nun dijital gücüyle bize önemli bir katkıda bulunduğunu ve her iki şirketin birlikte verimli bir sinerji yakaladığını görmüş olduk.

Bu yaklaşımla iş birliğine imza attığımız Agito sayesinde ürünlerimizi hedef kitlemize çok daha pratik ve hızlı bir şekilde ulaştırmayı başardık. Bu süreçte hızlı ve yenilikçi çözümler sunan Agito ile 10 yıl önce başlayan iş birliğimizi sağlık branşında da geliştirerek sürdürüyoruz.

Mutlu Uğursal:

Agito olarak, dijitalleşmenin kaçınılmaz etkilerinin sektörün her alanına kolayca entegre olabilmesini sağlıyoruz. Öncelikle, iş süreçlerimizin, kullandığımız altyapının ve teknolojilerin değişen dünya standartlarına uygun olması için dijital dönüşümü kendi içimizde başlıca vizyon olarak benimsiyoruz. Bu vizyonla da Türkiye sigortacılık sektörünün, globalde hızla yaygınlaşan bu değişime kolayca adapte olabilmesi için ciddi bir özveri ve en güncel teknolojiler ile yazılım çözümleri üretiyoruz. Müşterilerimize tüm branşlarda hizmet verebilecek güçlü bir altyapıya sahibiz ve bu gücümüzü iş ortaklarımızı sektörün dijital dönüşüm öncülerine dönüştürmek için kullanmaya devam ediyoruz.

MetLife ile olan iş birliğimiz ortak vizyonlarımızdan aldığımız destekle, 10 yılı aşkın sürdürülebilir bir dijital dönüşüm ortaklığına dönüştü. Hayat ve emeklilik branşında başladığımız bu yolculukta hem birçok başarıya imza attık hem de bu sürede hedeflerimizin, sinerjimizin ve vizyonumuzun aynı noktalarda buluştuğunu bir kez daha görmüş olduk. Başka bir deyişle, MetLife`ın sağlık branşında da faaliyet göstermeye karar vermesiyle, sigortalılara daha güvenli, hızlı ve konum bağımsız hizmet verebilmeyi hedeflediğimiz bu projenin temelleri 10 yıllık bir iş birliğine dayanıyor.

MetLife’ın global pazarda elde ettiği başarılı konumunu, Türkiye sigortacılık sektöründe de koruyabilmesini sağlayan bu dijitalleşme yolculuğunda birlikte çalışmaktan oldukça mutluyuz.

Agito CEO’su Mutlu Uğursal; “Müşterimizin tüm beklentilerine uygun olarak canlıya alınması hedeflenen sağlık projesinin, tüm entegrasyon, aktarım ve uyumlama süreçlerinin de yaklaşık 7 ay gibi kısa bir sürede tamamlanmasını planlıyoruz”

-Sağlık branşındaki bu dijital dönüşüm sürecinden beklentiniz nelerdi?

Deniz Yurtseven:

Son yıllarda teknolojinin gelişmesiyle birlikte dijital altyapıya olan yatırımlar da arttı. Bu yatırımların tüm insanlık için kullanılacağı bir dönemdeyiz. Dijital altyapısı kuvvetli olan kurumlar müşterilerine kesintisiz hizmet verebiliyor. Hayat ve emeklilik branşındaki başarımızı sağlık tarafında da sürdürebilmemiz için bu tür bir dijital yatırımın gerekli olduğunun farkındaydık. Sağlık branşında en çok kullanılan uygulama olan Health4All ile Agito’nun sektör tecrübesini de göz önünde bulundurduğumuzda birçok açıdan beklentilerimize yanıt verebileceğini fark ettik.

Mutlu Uğursal:

MetLife’ın hayat ve emeklilik branşındaki güçlü konumu ve sağlık branşında ilk kez faaliyet gösterecek olması bu projeye bizim açımızdan daha fazla sorumluluk eklemiş oldu. MetLife müşterisinin alışık olduğu, global standartlarda, güvenilir ve hızlı hizmet sunulabilmesi için oldukça kısa bir yol haritası belirledik. Tüm Agito projelerinde olduğu gibi, çözümleri minimum maliyetle ve en kısa sürede geliştirmeyi planladığımız bu dönüşüm projesi, Ekim 2021’de Agito ve MetLife ekiplerinin özverili çalışmaları ile başlamış oldu.

Müşterimizin tüm beklentilerine uygun olarak canlıya alınması hedeflenen sağlık projesinin, tüm entegrasyon, aktarım ve uyumlama süreçlerinin de yaklaşık 7 ay gibi kısa bir sürede tamamlanmasını planlıyoruz. Müşterilere daha kolay sigorta satın alma süreci sunabilmek için, Health4All’u MetLife’ın halihazırdaki tüm ekosistemleri ile entegre ediyoruz. Ayrıca, dijital veri yönetimi çözümümüz olan D-DataManager4Health ile, OVM projesi kapsamındaki ilgili verilerin MetLife sistemlerinden kolaylıkla alınarak, SBM’ye aktarımı eşzamanlı olarak rahatça sağlanmış oluyor. Böylece, MetLife, Agito ile çalışarak, tüm bu karışık süreçlerin yönetiminden kurtulup, sadece müşterilerinin sağlığına odaklanıyor.

-Proje sonucunda sektörde elde ettiğiniz rekabet avantajından bahsedebilir misiniz?

Deniz Yurtseven:

MetLife olarak sunduğumuz hizmet, her zaman daha iyisini arama; çizgi dışı, yenilikçi düşünerek sektörde fark yaratma ve elbette temel önceliğimiz olan müşterilerimize en iyi çözümleri sunma çabamızla şekilleniyor. Stratejilerimiz doğrultusunda, global uzmanlığımız, yerel bilgi birikimimiz ve güçlü dağıtım kanallarımız sayesinde, müşterilerimizin yaşamlarını kolaylaştırma, onların ihtiyaç duydukları çözümleri en iyi ürün ve hizmetle karşılama konusunda belirlenen çalışmaları hızla hayata geçiriyoruz.

Agito ile başladığımız bu dijital dönüşüm projesiyle dijital altyapının kolay ve hızlı entegrasyon sağlaması; trendi yakalayabilmek ve sektördeki diğer oyunculardan daha hızlı uyum sağlayabilmek adına, bize önemli bir avantaj sunuyor. Health4All projesiyle tahsilat, poliçe ve tazminat gibi tüm süreçlerin tek bir platformdan yönetilebilmesi, operasyonel verimlilik sağlayarak pazardaki büyümemize hız kazandıracak.

Operasyonel verimlilik, süreçlerin hızlanması ve sistematik çalışma ile müşteri taleplerini uçtan uca yerine getiriyor ve MetLife Emeklilik ve Hayat olarak sağlık branşında da pazarda yerimizi alıyoruz. Sektörümüze ve katılımcılarımıza fayda sağlayan bu proje için tüm Agito ekibine bir kez daha teşekkür ediyor, sigorta sektörüne örnek olacak yeni projelerde iş birliğimizin devam etmesini diliyorum.

Mutlu Uğursal:

Bu iş birliğinin her iki tarafa sağladığı en önemli rekabet avantajının know-how paylaşımı olduğunu düşünüyorum. MetLife’ın hem global hem de Türkiye sigorta pazarındaki deneyimi ve Agito’nun 25 yıllık dijital dönüşüm bilgi birikimi ile ortaya çıkan bu projenin, sektörde yenilikçi iş modeli olarak örnek teşkil edeceğini düşünüyorum. Ayrıca son yıllarda, özellikle hayat emeklilik şirketlerinin de sağlık sigortası satabilme yetkisini alması ile birlikte, sağlık branşına sektörün yatırım yaptığını ve bu branşta yeterli olmasa da ciddi büyümeler yaşandığını gözlemlemekteyiz. Son 3-4 yılda açılan 5-6 sağlık sigortası ihalesinin tamamını kazanan bir şirket olarak sektörün Agito’ya olan güveninin farkındayız ve bu güvene layık olabilmek için her geçen gün daha fazla çalışıyoruz.

Hala Türkiye pazarında rekabet faktörü olan dijital iş süreçlerini benimseyerek, müşterilere kesintisiz bir şekilde hizmet veriyor, özellikle sağlık sigortacılığında pandemi sonrası değişen müşteri beklentilerini anlıyor ve bu beklentilere uygun çözümler sunmaya özen gösteriyoruz. Tüm entegrasyon ve regülasyonlarla uyumluluk süreçlerini zaman, maliyet ve kaynak kaybı yaşamadan yöneterek, MetLife’ın sağlık branşına hızlı bir giriş yapmasını sağlıyoruz.

Bunun yanı sıra, farklı branşlarda çalıştığımız müşterilerimizle iş birliğimizin kapsamını genişleterek, sürdürülebilir ilişkiler kuruyor olmak bizim için önemli bir kazanç. Biz müşterilerimizin sektördeki tüm ihtiyaçlarına uygun çözümler sunarak, sektörün kalkınması adına her alanda destek sunmaya önem veriyoruz. Bu denli güçlü iş birlikleri ile bu hedefimize adım adım yaklaşıyor, gittikçe çoğalan global referanslarımıza yerli ve milli çözümler sunabiliyoruz.

-2022 yılı için beklenti ve hedefleriniz nelerdir?

Deniz Yurtseven:

Türkiye’nin önde gelen sigorta şirketlerinden biri olarak, kurumsal kimliğimizden iş yapış biçimlerimize kadar tüm süreçlerde dijitalleşme stratejimizden aldığımız güçle hareket ediyoruz. İstikrarlı büyümemizi sürdürerek, Türkiye ekonomisine sağladığımız katkıyı her geçen gün artırıyoruz. 2021 yılında başta ana dağıtım kanalımız DenizBank olmak üzere verimli bir iş modeli sergilediğimiz banka dağıtım kanallarımız, telesatış ekibimiz ve acentelerimizin de önemli katkılarıyla faaliyet gösterdiğimiz hayat sigortası, ferdi kaza sigortası ve bireysel emeklilik alanlarında başarılı bir büyüme performansı sergiledik.

MetLife Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Deniz Yurtseven; “Hayat ve emeklilik branşındaki başarımızı sağlık tarafında da sürdürebilmemiz için bu tür bir dijital yatırımın gerekli olduğunun farkındaydık”

MetLife Emeklilik ve Hayat olarak, dijital dünyanın bize sunduğu olanakları en iyi şekilde değerlendirerek, sağlık branşında da pazardaki yerimizi almayı hedefliyoruz. Amacımız müşterilerimizin ürün ve hizmetlerimize erişim süreçlerini sadeleştirerek, dijital platformda birçok işlemi kendilerinin yapabileceği bir deneyim yaşatmak. Bu bakış açısıyla 2022 yılında da müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda yenilikçi çalışmalarımızı sürdüreceğiz.

Mutlu Uğursal:

Birkaç sene önce globalde örneklerini gördüğümüz gelişmelerin ülkemize gelmesi ve adapte olması yıllar alıyorken, artık bu süre çok daha kısaldı, hatta birçok alanda eşzamanlı olarak gelişmeleri takip edebiliyoruz. Agito olarak, sigorta sektörünün geleneksel iş yöntemlerinde bazen radikal, bazen de hızlı değişiklikler için destek veriyoruz. Bu süreci kolay ve sorunsuz bir şekilde atlatmalarını sağlıyoruz.

Biz Türkiye sigorta sektörüne MetLife ile olduğu gibi, örnek teşkil edecek projeler üretmeye devam ediyoruz. Ancak bir diğer hedefimiz, ülkemizde yürüttüğümüz ve sektörde fark yaratan yerli ve milli çözümlerimizle globale açılarak, farklı pazarlarda da etkimizi sürdürmek olacak. 25 yıllık çalışma hayatımızda birçok global şirket yer aldı ve bu sayede hizmetlerimizi globalleşme hedefini %100 destekleyecek şekilde geliştirdik.

Gartner ve Celent gibi birçok teknoloji araştırma şirketlerinin global araştırmalarında ve değerlendirmelerinde yer alan ilk ve tek Türk sigorta yazılım şirketi olmamız da bu hedefimizi destekliyor. 2022 yılı ve sonrası için sektörde daha fazla dönüşüme destek olmayı ve müşterilerimizin olası tüm ekosistem değişikliklerinde yanlarında olmayı hedefliyoruz.

Benzer Yazılar

INSURTECH
SİGORTA SEKTÖRÜ
Agito’dan Big Bang 2021’de Insurtech Ödülü
Devamını oku
SİGORTA SEKTÖRÜ
BES’te Yeni Dönem: Hediye Edilebilecek
Devamını oku
AGITO UPDATE
DİJİTAL DÖNÜŞÜM
INSURTECH
Agito, 2024 Yılında Sigorta Sektörünü Yapay Zekanın Gücüyle Buluşturacak
Devamını oku
Dijital dönüşümün ilk
adımını birlikte atalım.