Sigortacılık, müşteri deneyimini (CX) iyileştirmek ve operasyonel verimliliği artırmak için dijital dönüşüme hız veriyor.
Sigortacılık, müşteri deneyimini (CX) iyileştirmek ve operasyonel verimliliği artırmak için dijital dönüşüme hız veriyor. Sigorta şirketlerinin %76’sı, müşteri deneyiminde mükemmeliyet sağlamayı dijital dönüşüm yatırımlarının en kritik üç önceliğinden biri olarak görse de, sadece %31’i CEO’nun müşteri deneyimi hedeflerini aşabildiklerini belirtiyor. Bu da gösteriyor ki dijital çözümler doğru yönetilmediğinde müşteri değeri yaratmakta yetersiz kalabiliyor.
Bu noktada, sigorta operasyonlarını yürüten profesyonellerin iş süreçlerini optimize eden platformlar, dolaylı olarak müşteri deneyimine de katkı sağlıyor. Agito Insurance Suite, sigorta şirketlerine yönelik sunduğu çözümlerle operasyonel verimliliği artırarak, müşteri memnuniyeti sağlayan daha hızlı ve etkin süreçlerin önünü açıyor.
Geleneksel sigortacılık anlayışıyla yürütülen süreçler genellikle karmaşık, zaman alıcı ve manuel iş yükü gerektiren yapılar içeriyor. Bu durum, sigorta şirketlerinin müşteri deneyimini iyileştirmek için yeterli esnekliği ve hızı sağlayamamalarına neden olabiliyor.
Agito Insurance Suite, sigorta profesyonellerinin işlerini kolaylaştıran dijital çözümler sunarak operasyonel süreçleri optimize eder ve bu sayede dolaylı olarak müşteri deneyimini iyileştirir. Bu doğrultuda, müşteri deneyimi ile operasyonel verimlilik arasındaki denge kritik bir öneme sahiptir.
Aşağıdaki stratejiler sigorta şirketleri için doğrudan verimlilik artışı sağlarken, müşterilere de dolaylı faydalar sunuyor:
Araştırmalar, sigorta şirketlerinin dijital stratejilerinde müşteri değerine ne kadar odaklandığını gösteren eğilimleri ortaya koyuyor:
Sigorta şirketlerinin dijital stratejilerinde müşteri değeri
Tablodaki veriler, sigorta şirketlerinin büyük ölçüde yeni müşteri segmentlerine ulaşmaya ve müşteri deneyimini yeniden tanımlamaya odaklandığını gösteriyor.
Dijital dönüşümün başarısında operasyonel süreçlerin iyileştirilmesi kritik önem taşıyor. Bu alanda yapılacak yatırımlar, şirketlerin hedeflerine daha hızlı ve etkili bir şekilde ulaşmasını sağlayacaktır.
Agito Insurance Suite ile Verimlilik Odaklı Dijital Dönüşüm
Agito Insurance Suite, sigorta şirketlerine özel olarak geliştirilmiş modüler bir çözümdür ve operasyonel süreçleri geliştirirerek müşteri deneyimini iyileştirir.
Agito Insurance Suite’in sunduğu güçlü dijital altyapı, sigorta operasyonlarının her aşamasında avantajlar sunar:
Agito Insurance Suite’in özel danışmanlıklar doğrultusunda hazırlanan UI/UX yapısı modern, sezgisel ve verimli bir sigorta platformu ortaya çıkarmıştır. Platform yapısı üst panel ve alt panel olarak iki kısıma ayrılıp kullanım kolaylığı hedeflenmiştir. Üst panelde hızlı erişim sağlanan menüler, alt panelde ise detaylı görünümler konumlanmıştır.
Çoklu Sekme Desteği ile kullanıcılar, farklı işlemleri aynı anda yürütebilir ve bir işlemi kapatmak zorunda kalmadan başka bir operasyonları da yönetebilir. Tek ekranda birden fazla iş sürecini yönetme imkanı operasyonel verimliliği artırır.
Açık sekmeler arasında hızlı ve kolay geçiş operasyonlarda zaman kaybını önler.
Çok dilli yapısı sayesinde, platform verileri hedeflenen dillere sorunsuz ve kolay bir şekilde aktarılabilir ve yönetilebilir.
Aynı platformdaki tek bir arayüz üzerinden üzerinden şirketin farklı iş birimlerine ait süreçleri yönetilebilir. Farklı iş birimlerinin operasyonları arasında kolayca geçiş yapılabilir.
Agito Insurance Suite, IT bağımsız workflow yapısıyla iş süreçlerini esnek ve dinamik bir şekilde yönetmeyi sağlar. Kod yazmaya veya teknik desteğe ihtiyaç duymadan süreçler yapılandırabilir ve iş akışları özelleştirebilir. Platform kullanıcıları Low-Code / No-Code yaklaşımı sayesinde, IT desteği olmadan iş kurallarını kolayca oluşturup yönetebilir. Kodsuz ve esnek yapısı, kullanıcıların iş süreçlerini hızlı ve verimli bir şekilde yönetmesini mümkün kılar.
Agito Insurance Suite, operasyonel hatalara ve finansal risklere yol açabilecek kritik işlemler için Maker-Checker (Çift Kontrol Mekanizması) sistemini sunar. Veri güncellemeleri, veri silme, iş akışı değişiklikleri gibi hassas işlemler için çok aşamalı ve paralel onay süreçleri ile iş süreçlerinin güvenliğini en üst seviyeye çıkarır.
Agito Insurance Suite, zamanlanmış görevler ile uzun süren rutin işlemleri otomatikleştirerek kullanıcıların iş yükünü hafifletir. Kullanıcılar, IT desteğine ihtiyaç duymadan detaylı planlama seçenekleriyle işlemleri belirli aralıklarda tekrarlanacak şekilde yapılandırabilir.
Sigorta sektöründe dijital dönüşümde operasyonel süreçlerin etkin bir şekilde yönetilmesi, müşteri deneyimine dolaylı olarak olumlu katkılar sağlar.
Sigorta şirketleri, dijital stratejilerini belirlerken yalnızca müşteri deneyimine değil, operasyonel süreçlerde verimlilik sağlamaya da odaklanmalıdır. Çünkü iyi yönetilen bir sigorta operasyonu, müşteri deneyimini dolaylı olarak iyileştiren en önemli unsurdur. Agito Insurance Suite, sigorta profesyonellerinin daha verimli çalışmasını sağlarken, süreçleri optimize ederek sigorta müşterilerine de daha hızlı ve kesintisiz hizmet sunulmasını mümkün kılar.