Sigorta Sektörü Agito ile Dijital İvmeyi Yakalıyor

Agito CEO’su Mutlu Uğursal; “Agito olarak, 25 yılı aşkın bir süredir müşterilerimiz başta olmak üzere, tüm sektörün dijital ivmeyi yakalaması adına durmadan çalışıyoruz.”

BEST Dergisi
August 18, 2023

Sigortacılık oldukça köklü bir sektör. Bu nedenle yeniliklere adaptasyon süreci uzayabiliyor. Dijital ivmeyi yakalamanın sigortacılık için önemini nasıl görüyorsunuz?

Sigorta sektörü son on yıldır önemli bir değişim geçiriyor. Teknolojik gelişmeler ve değişen müşteri beklentileri, sigorta şirketlerini de bu doğrultuda stratejiler geliştirmeye zorluyor. Sigortacılık sektörü bugüne kadar diğer sektörlere kıyasla dijitalleşme yönünde daha yavaş adımlar atsa da artık dijital ivmeyi yakalamak için geç kalma lüksü yok. Gartner'a göre global sigorta şirketlerinin %80'i şu anda dijitalleşme yönünde yatırımlar yapıyor. Henüz bu dönüşümü benimsememiş olan sigorta şirketleri, güncel kalmak, rakiplerinden farklılaşmak ve değişen müşteri beklentileriyle uyumlu bir şekilde dönüşmek için gerekli adımları atmak zorundalar.

Bu değişime uyum sağlayanlar, dijital ivmeyi yakalayarak sektörde önemli birçok avantaj elde ediyor. Müşteri odaklı bakış açısıyla değerlendirmek gerekirse; sigorta şirketleri, dijital çözümleri benimseyerek, müşterilerinin ürün ve hizmetlere kolayca ulaşabilmelerini sağlayan daha uygun ve verimli yollar sunabiliyor.

Elbette, müşterilere dijital sigortacılık deneyimi sunabilmek için sigorta şirketinin kendi iç süreçlerinde de dijital dönüşümü benimsemesi gerekiyor. Operasyonel süreçlerini optimize ederek onları daha verimli hale getiren ve operasyonel maliyetleri azaltan sigorta şirketleri, sadece müşteri memnuniyeti değil hem de daha iyi karar verme, daha hızlı talep işleme ve genel maliyet tasarrufu sağlayabiliyor.

2023 yılında Türkiye sağlık sigortacılığı alanında ciddi bir büyüme gözlemliyoruz. Bu branşta uzmanlaşmış sigorta şirketlerinin konumunu korumak, sektöre yeni giren oyuncuların ise kendilerini başarılı bir şekilde konumlandırabilmesi için doğru teknoloji yatırımlarına odaklanması gerekmektedir. Yani, dijital ivmeyi yakalamak sadece bir hayatta kalma meselesi değil; sigorta sektörünü daha iyiye doğru dönüştürmek için de bir fırsattır. Dijital teknolojileri benimsemek, daha iyi hizmetler sunabilmeyi, yeni iş fırsatları yaratabilmeyi ve sürekli değişen sigortacılık ortamında rekabetçi kalabilmeyi olağan kılıyor.

"Sigorta şirketleri, güncel kalmak, rakiplerinden farklılaşmak ve değişen müşteri beklentileriyle uyumlu bir şekilde dönüşmek için gerekli adımları atmak zorundalar."

Agito olarak sektöre sunduğunuz çözümler ve deneyimler neler?

Agito olarak, 25 yılı aşkın bir süredir müşterilerimiz başta olmak üzere, tüm sektörün dijital ivmeyi yakalaması adına durmadan çalışıyoruz. Bugüne kadar 35’in üzerinde sektör lideri şirketin bu dijitalleşme serüveninde dönüşümü tetikleyen yol arkadaşı olduk. Çeyrek asırlık bir şirket olmanın sağladığı deneyimin yanı sıra, sektörde devamlı büyüyen pazar payımız ve müşterilerimizle kurduğumuz uzun soluklu iş birlikleri, derin sigortacılık bilgi birikimimizi sürekli besliyor.

Şu anda Türkiye sigorta sektörünün tüm branşlarda uçtan uca sigortacılık çözümleri sunan tek teknoloji partneriyiz. Sigorta şirketlerinin Sağlık, Hayat Emeklilik ve Elementer branşlarında tüm iş süreçlerini 360 derece kolayca yönetebilmesini sağlayan Core ERP ürün grubumuz, her geçen gün daha fazla kullanıcıya ulaşıyor. En yeni teknolojilerle geliştirdiğimiz bu ürünler, sektörde devamlı ve sürdürülebilir başarılara imza atıyor. Örneğin; Health4All, sağlık sigortacılığının yıldız teknoloji çözümü olarak lider pazar payını korumaya ve güçlendirmeye devam ediyor. Life4All ile 5 yıl üst üste global Hayat Emeklilik Sigortacılığı değerlendirme raporları olan Gartner Magic Quadrant ve Celent PAS raporlarında yer almanın haklı gururunu yaşıyoruz.

Ancak daha önce de bir çok yerde belirttiğimiz gibi Agito vizyonu bir sigorta şirketinin ihtiyaç duyabileceği tüm alanlarda çözüm sunmaya odaklanıyor. Bu vizyonla, müşterilerimize satış kanalı yönetiminden, yasal uyumluluk süreçleri yönetimine kadar tüm sigortacılık sorunlarını kapsayan 360 derece düşünülmüş dijital sigorta deneyimi sunuyoruz. Dijitalleşmenin ve müşteri beklentilerindeki değişimin etkileri ile ortaya çıkan güncel talepleri sürekli değerlendiriyor ve buna uygun olarak yeni teknoloji yatırımlarımızı sürdürüyoruz.

"Agito olarak, tüm sigortacılık süreçlerini kapsayan 360 derece düşünülmüş dijital sigorta deneyimi sunuyoruz."

Sunduğunuz bu çözüm ve iş ortaklığına yeni kattığınız/geliştirdiğiniz başlıklar neler?

Bilgi birikimimizi sürekli derinleştirmemiz ve  gelişen sigorta teknolojilerini yakından takip ederek bu değişime hızla uyum sağlayabilmemiz bizi sektörde farklılaştıran en önemli özelliklerimiz. Bu doğrultuda, uzun bir süredir Gartner ve Celent gibi global araştırma şirketlerinden de çeşitli alanlarda danışmanlıklar alıyoruz. Bu danışmanlıklar sonucunda, sektöre en iyi ve Agito vizyonuna uygun bir  şekilde hizmet vermek için yeni teknoloji yatırımları yapıyoruz.

Tüm bu araştırmalar ve yatırımlar sonucunda, satış kanalı yönetimi ürünümüz dSales veya yerel regülasyonlara uyum sürecinin kolayca yönetilebildiği Data Manager ve Integrator gibi ürünler ortaya çıkıyor. Bu ürünler müşteri beklentileri ile paralel olarak geliştirildiği için çok kısa bir sürede birçok sigorta şirketinin iş süreçlerinde kolaylık sağlıyor.

Yakın zamanda logonuzu da kapsayan köklü bir kabuk değişimine gittiniz. Nedir bu değişimin sebebi ve getirdikleri?

2022 yılını dönüşüm yılı ilan ederek sürekli gelişim ve daha iyi hizmet sunma hedefimize  büyük bir ivme kazandırdık. Bu değişim hem ürünlerimizi hem de sigorta sektörünün çok yakından tanıdığı Agito markasını kapsıyor.

Değişen logomuz ve renklerimiz, şirket içerisinde devam eden dönüşüm vizyonunun küçük bir parçası. Yani bu değişim, ürünlere yönelik teknoloji yatırımları, iş yapış süreçlerinde çeviklik yaklaşımının benimsenmesi, proje yönetim  süreçlerinin dijitalleşmesi ve hatta işveren markası olarak da geçirdiğimiz köklü dönüşümün sektöre yansımasıdır.  

Dünya hızla dijitalleşiyor, sigorta sektörü dönüşüyor ve Agito her geçen gün daha da büyüyor. Biz de bu dinamik ekosistemde lider konumumuzu yıllardır koruyabilmemizi sağlayan ve ana temamız olan dönüşüm ve hızdan ilham aldık.

Ancak, bu değişim sadece bizimle ilgili değil. Dönüşüm sürecinin merkezinde yatan ana neden, her zaman önceliğimiz olan müşterilerimiz. Bu bakış açısıyla değerlendirdiğimizde, Agito’nun eski görsel dünyasının ve sektörde yarattığı hissiyatın, gelişen vizyonumuzla  paralel olarak değişmesi gerektiğini düşündük. Marka dönüşümü projesi üzerinde çalışırken, müşterilerimize her zaman daha fazla değer katmaya ve daha iyi kullanıcı deneyimi yaratmaya odaklandık. Hem yenilenen ürünlerimiz hem de yeni marka yüzümüz, hayal ettiğimiz geleceğin sigortacılığına ulaşmamızı hızlandırdı.

İş ortaklarınızdan nasıl geri beslemeler alıyorsunuz?

Daha önce de belirttiğimiz gibi iş ortaklarımız bizim gelişim vizyonumuzu sürekli besleyen ana kaynağımız. Sadece Agito ürünlerini kullanan sigorta şirketleri değil, tüm sektör paydaşları ile düzenli görüşmeler yapıyor, onların teknolojik gereksinimlerini ve beklentilerini dikkate alıyoruz.  Yıllardır müşteri memnuniyetine verdiğimiz öncelik, uzun soluklu iş birlikleri ile sektör lideri konumumuzu güçlendirerek korumamızı sağlıyor.

Bu vesileyle, Agito olarak, 25 yılı aşkın bir süredir beraber yol aldığımız, geliştiğimiz ve gelişmeye devam ettiğimiz tüm iş ortaklarımıza bizleri bu şekilde takdir ettikleri için teşekkürlerimi sunmak istiyorum.

"Yıllar içinde kurduğumuz uzun soluklu iş birlikleri ile sektör lideri konumumuzu güçlendirerek koruyoruz."

Agito olarak sizi tanımlayan 3 kelime olsa, bunlar neler olurdu?

Elbette genç, güvenilir ve tecrübeli olurdu.

Benzer Yazılar

DİJİTAL DÖNÜŞÜM
SİGORTA SEKTÖRÜ
INSURTECH
Sağlık Sigortacılığında Dijital Dönüşüm - Neden Önemli?
Devamını oku
AGITO UPDATE
DİJİTAL DÖNÜŞÜM
INSURTECH
2024 Sigorta Sektörü Trendleri Yayında!
Devamını oku
SİGORTA SEKTÖRÜ
INSURTECH
BİLİNİRLİK VE ÖDÜLLER
Gartner'da 5. Yılımız!
Devamını oku
Dijital dönüşümün ilk
adımını birlikte atalım.