25 yıllık iş birliğimizin pekişmesini sağlayan ve 2019 yılında başlayan hayat branşındaki dijital dönüşüm projesi hem Agito hem de BNP Paribas Cardif ekiplerinin özverili çalışmalarıyla devam ediyor.
Cemal Kişmir:
BNP Paribas Grubu’nun sigorta birimi olan BNP Paribas Cardif, Türkiye’deki en kapsamlı sigorta platformu olma yolunda hayat sigortacılığı, emeklilik ve elementer sigorta ürünlerine dair üç branşta hizmet veriyor. BNP Paribas Cardif olarak 2008 yılından beri Türkiye sigortacılık sektöründe faaliyet gösteriyoruz ve sürdürülebilir başarının kaynağının sürdürülebilir iş birlikleri olduğuna inanıyoruz.
Sektörün değişmeye ve dijitalleşmeye başlaması ile ürünlerimizi, sunduğumuz hizmeti ve şirketimizi, bu değişikliklere en hızlı şekilde cevap verebilecek şekilde konumlandırdık. Bu süreçte hızlı ve yenilikçi çözümler sunan Agito ile 25 yıl önce Fortis adı altında başlayan iş birliğimizi geliştirerek sürdürüyoruz.
Mutlu Uğursal:
Agito’nun sigortacılık sektöründeki yolculuğu BNP Paribas Cardif ile başladı aslında. BNP Paribas Cardif’in hayat ve emeklilik branşlarında Türk sigortacılık sektörüne giriş yapması ile sürdürülebilir bir iş birliğine imza atmış olduk.
25 yıllık iş birliğimizin pekişmesini sağlayan ve 2019 yılında başlayan hayat branşındaki dijital dönüşüm projesi hem Agito hem de BNP Paribas Cardif ekiplerinin özverili çalışmalarıyla devam ediyor. Bu süreci 3 faza ayırarak müşterimizin sektöre sunmak istediği hizmet kapsamını global standartlara uygun olarak geliştirmeye başladık. Life4You projesinin ilk fazı 1 Ocak 2021 tarihinde sinerji dolu çalışmalar sonucunda başarılı bir şekilde canlıya alındı. İlk fazın canlıya alınmasından yaklaşık 8 ay gibi kısa bir süre sonra 2. fazı da planlandığı sürelerde hayata geçirmiş olduk. Şu anda da bu projenin 3. ve son fazı 2022 yılı sonunda tamamlanma hedefi ile yoğun bir şekilde devam ediyor. Bu projenin tamamlanması ile birlikte BNP Paribas Cardif, müşterilerine sigortayı daha erişilebilir kılmanın yanısıra partner portföyünü de dijitalleştirerek, tek bir uygulama üzerinden sistemsel olarak yönetebilecek.
Teknolojiyi yakından takip eden bir firma olarak, hem sektördeki hem de müşteri taleplerindeki değişikliklere doğru zamanda cevap verebilmek için sürekli yeni yatırımlar yapıyoruz. BNP Paribas Cardif ile olan bu iş birliğini gerek teknik altyapı gerekse regülasyon uyumlulukları gibi farklı alanlarda geliştirerek sürdürmenin mutluluğunu yaşıyoruz.
Cemal Kişmir:
Dijitalleşmenin sigorta sektörüne etkisini de global bir grubun parçası olduğumuz için çok yakından takip ediyor ve hissediyoruz. 2021 yılı başında global ölçekte hazırladığımız 5 yıllık strateji planımızda da BNP Paribas Cardif’in bir teknoloji şirketine dönüşmesi yatıyor.
Bu doğrultuda ilk adım olarak, Life4You projesinden başlıca beklentimiz, dijitalleşmenin etkisiyle birlikte, hayat branşında sunduğumuz ürünlerin IT altyapısını yeni bir platforma taşımaktı. Bu proje ve replatforming süreci ile hem altyapımızı sadeleştirmeyi hem de mimarimizi sektördeki değişikliklere karşı daha dayanıklı ve esnek hale getirmeyi hedefliyoruz. Örneğin, Hayat ve Kaza branşları yanında Non-Life ürün desteğini de aynı sistem içerisinde sağlayabiliyoruz.
2021 yılı başında global ölçekte hazırladığımız 5 yıllık strateji planımızda BNP Paribas Cardif’in bir teknoloji şirketine dönüşmesi yatıyor.
Fakat bu projeyi sadece teknik ve IT4IT temelli bir proje olarak değerlendirmemek lazım. Bu iş birliğinde time-to-market bizim için önemli bir faktördü. Life4You ile iş ortaklarımızla hızlı, hatasız ve kaynak bağımsız olarak entegrasyon süreçlerini yönetebilmeyi hedefledik. Bu projenin tamamlanmasıyla ürün ve hizmetlerimizi pazara zamanında sunarak sektördeki müşteri ihtiyaçlarına cevap vermede öncülük edeceğiz. Bu doğrultuda iş ortaklarımıza ve müşterilerimize sigortayı daha erişilebilir kılmak ve sigortayı en şeffaf-yalın şekliyle anlatmak için varız.
Ayrıca mimarimizi servis bazlı yapıya taşıyarak, özellikle hızlı gelişen dijital oyuncularla entegre olup benzersiz bir müşteri deneyimini de sigortaya taşımak istiyoruz. Bu kapsamda müşterilerimize daha da gelişmiş sigortacılık deneyimi sunmak için çalışmaya ve Türkiye’nin en kapsamlı sigorta platformu olma yolunda ilerlemeye devam ediyoruz.
Mutlu Uğursal:
Sigortacılık sektöründe dijitalleşme süreci hızla ilerlerken, bu dönüşümü sağlayan teknolojiler her geçen gün farklılaşıyor. Bu farklılaşmayı tetikleyen en temel faktör sigorta müşterisinin talep ve davranışlarında ortaya çıkan değişikliklerdir. Müşteriler artık her yerden sigortaya ulaşabilmek, daha hızlı ve şeffaf hizmet almak istiyor.
Bu nedenle BNP Paribas Cardif’in müşterilerine daha güncel, güvenilebilir ve kaliteli hizmet sunabilmesi hedefi ile yola çıktık. Bu projede teknolojik altyapısı güncellenen hayat branşındaki ürünümüz Life4You ile bir dijital dönüşüm sürecine başladık.
Müşterimizin çoklu şirket yapısı sebebiyle iş süreçlerinde karşılaştığı zorlukları giderebilmek için, bu projede Oracle’ın Multi-tenant teknolojisini kullanarak Türkiye’de bir ilke imza atmış olduk. Bu teknoloji ile BNP Paribas Cardif Hayat, BNP Paribas Cardif Emeklilik ve BNP Paribas Cardif Sigorta olmak üzere 3 farklı şirkete sahip olan müşterimiz, tüm süreçlerini aynı veritabanı üzerinden yürütebilmektedir. Sigorta süreçleri ve verilerini tek bir uygulama ile birbirine karışmadan yönetebilmek, müşterimizin sektördeki diğer oyunculardan farklılaşması adına oldukça önemli bir faktördü.
Müşterimizin tüm taleplerini karşılayan; proje yönetimi, proje takımı ve ona destek veren proje sonrası hizmetler, satış, insan kaynakları, finans, destek hizmetlerimiz de dahil olmak üzere şirketçe bir olup başardığımız bu değerli projeye, katkılarından ve azimli çalışmalarından dolayı tüm BNP Paribas Cardif ve Agito ekiplerine teşekkürlerimi sunuyorum.
Cemal Kişmir:
BNP Paribas Cardif’in başarısı, sahip olduğu yenilikçi iş modeline dayanmaktadır. Değişen müşteri taleplerine cevap verebilme becerisi ve yenilikçi ürünleri pazara sunma hızı sektördeki rekabeti şekillendiren önemli faktörlerden birisi. Life4You altyapısı ile time-to-market sürecini kısaltarak müşterilerimize rakiplerimizden daha hızlı ulaşmayı hedefliyoruz.
Değişen dünyanın sigortacısı olma perspektifinden baktığımızda, sigortacılık sektörünün geleceğinde plug-and-play bir şekilde farklı sektörlerdeki iş ortakları ile hızlı entegre olabilmek ve farklı dijital ekosistemlere entegre olabilmek olduğunu düşünüyoruz. Agito ile baştan sona yenilediğimiz dijital alt yapının kolay ve hızlı entegrasyon sağlaması, bu trendi yakalayabilmek ve sektördeki diğer oyunculardan daha hızlı adapte olabilmek adına, bize önemli bir avantaj sunuyor. Öte yandan Agito ekibinin de yenilikçi karakteri ve bizim gibi iş modellerinin dijitalleşmesine hizmet etmedeki iştahlarını çok önemli buluyorum. Çünkü buradaki iş birliğinin karşılıklı bir kazan-kazan olması ve Agito’yu da bir sonraki seviyede sigorta sektörünün dijital çözüm sağlayıcısı olarak konumlanmasını önemli buluyorum.
Daha önce de bahsettiğim gibi, sürdürülebilir iş birliklerinin ve partner ekosisteminin sektördeki dönüştürücü gücüne inanıyoruz. Ortaklarımızla çok yakın çalışıyor, onlarla karşılıklı güvene dayalı güçlü iş birlikleri geliştiriyor ve bu sayede iş ortaklarımızın yöntemleri ve müşterileri hakkında derinlemesine bilgi edinebiliyoruz. Önümüzdeki dönemlerde dijitali iş modeline sonradan entegre etmiş partnerlerle değil, tüm süreçleri salt dijital olan partnerler ile iş birliklerimizi sürdüreceğiz. Bu bakış açısıyla kurduğumuz BNP Paribas Cardif - Agito iş birliğinin de hem Cardif hem de sektör adına devrim etkisinin olacağını düşünüyor ve öncü olma hedefimize bir adım daha yaklaştığımıza inanıyoruz.
Mutlu Uğursal:
Rekabetin giderek arttığı günümüzde dijital çalışmaların iş süreçlerinde niceliği ve niteliği artıran bir olgu olduğunun bilincindeyiz. Bu bilinçle çalışmalarımızı şekillendiriyor, geliştirdiğimiz dijital projeler ve ürünlerle müşterilerimizin yanında yer alıyoruz. Teknoloji ile birlikte özellikle operasyonların verimli bir şekilde yürütülmesi ve verimliliğinin sürekli artırılması yönünde avantaj elde ederek, sektöre rekabetçi çözümler sunuyoruz.
Hayat-Emeklilik branşında ciddi tecrübe sahibi BNP Paribas Cardif ile olan işbirliğimiz özellikle ilk müşterimiz olması nedeniyle bizim için çok değerli. Sektördeki ilk adımlarımızı atarken bu denli tecrübe sahibi bir şirketle ilerliyor olmanın en büyük avantajı, hedeflediğimiz pazar konumuna ulaşmamızdaki etkisi oldu. Bu süreçte Agito olarak teknik altyapı, teknoloji ve bilgi birikimi paylaşımı ile müşterimizi desteklerken; BNP Paribas Cardif’in de sigorta sektöründeki know how’undan yararlanma fırsatımız oldu.
Müşteri deneyimi tarafı gerçekten çok önemsediğimiz bir alan. Bu zamana kadar farklı branşlarda öncü sigorta şirketlerine önemli danışmanlıklar verdik ve çözümler sunduk. Bu anlamda Agito ürünlerini kullanan tüm müşterilerimizin sektördeki rakiplerinden farklılaştığını görebiliyoruz.
Cardif ile gerçekleştirdiğimiz Life4You projesinin, dinamik raporlama modülü, basım ve gönderi altyapısı ile küme altyapısının sağladığı avantajlarla müşterimizin sektörde rakiplerinden bir adım önde olacağını düşünüyoruz.
Bunun yanında referanslarımız arasında global şirketlerin olmasının bizim için önemi çok büyük. Uluslararası pazarda yer alma hedefimizi, 33 ülkede faaliyet gösteren BNP Paribas Cardif ile gerçekleştirdiğimiz bu proje ile desteklemiş olduk.
Cemal Kişmir:
2021 yılı sigorta sektörünün değişiminin hızlandığı bir yıl oldu. Özellikle Türkiye sigortacılık sektörünü değerlendirecek olursak, farklı sektörler arasında gerçekleşen yakınsamaların sık sık gündeme geldiğini görüyoruz. E-ticaret ve perakende oyuncularının sektörler arası bir disruption yarattığı aşikar. Sigortacılık da bunun neresinde yer alacak sorusu önümüzdeki dönemde daha da önemli bir soru olmaya devam edecek.
Bu değişim ile, müşteri beklentileri ve sektördeki rekabet ölçütü farklı bir yöne evriliyor. Müşteri deneyiminde rekabetin ölçütü artık tamamen dijital iş şekline sahip oyuncular oluyor.
Müşteriler tek tıkla her türlü ihtiyaçlarını sipariş ederken yaşadıkları deneyimini, özellikle hasar yönetimi alanında da görmek istiyorlar. Öte yandan, satış tarafı ise sigortacılığın taşıdığı güven unsuru sebebiyle, doğru bir yönlendirmeye ve anlatıma ihtiyaç duyuyor. Burada satış aracılarının dijitalleşmesinden, kullanılan dilin sadeleşip gençleşmesine, ve bir çok dijital mecrada da sigortanın yer almasına tanıklık ediyoruz.
Dijitalleşen dünya, küresel ısınma, pandemi ve ekonomik dalgalanmalar gibi farklı makro çevre faktörlerinin de etkisiyle, risk maliyeti gittikçe büyüyor ve çeşitleniyor. Örneğin pandemi sonrası müşterinin risk algısının artması ve tasarruf bilincinin yükselmesi, farklı sigorta ürünlerinin üretilmesini sağlayarak, sektörü daha dijital ve daha sürdürülebilir teknolojik çözümler benimsemeye itiyor. Bir diğer örnek siber güvenlik gibi daha önce hayatımızda olmayan risklerin ve bu riskleri karşılamak için geliştirilen çözümlerin ortaya çıktığını görüyoruz.
“Değişen Dünyanın Sigortacısı” olma iddiamızdan hareketle 2022 yılında, hayatımızı saran bu değişimleri temel aldığımız dijital dönüşüm programımızı hızlandırarak devam ettirmeyi hedefliyoruz. Müşterilerimizi daha iyi anlamak ve kendimizi daha iyi anlatabilmek için dilimizi sadeleştiriyor ve sigortayı anlatabilmek için en şeffaf halimizle hizmet sunmaya devam ediyoruz. Müşteri ihtiyaçlarına dönük ve yeni nesle hitap eden ürünler, kanal genişleme stratejileri ve yeni servis modelleri ile iş ortaklarımıza ve müşterilerimize kattığımız değeri en üst seviyeye taşımayı sürdüreceğiz. 2021 yılında aldığımız başarılı sonuçların arkasındaki tüm müşterilerimize, iş ortaklarımıza, hissedarlarımıza ve çalışanlarımıza teşekkür ederim.
Mutlu Uğursal:
Sigorta sektörü dijitalleşme yönünde ciddi adımlar atıyor. Pazardaki dijital dönüşüm gerektiren alanlara çözüm olabilecek teknolojiler de bu zaman içinde katlanarak artıyor. Bu teknolojilerin bazıları kısa süreli ve sadece bugünün sorunlarına çözüm olurken, yapay zeka, chatbot, blockchain teknolojileri veya low-code/no-code çözümler gibi oldukça vizyoner ve geleceğin iş yapma şeklini de etkileyecek teknolojiler mevcut. Bu teknolojiler arasında özellikle yapay zeka teknolojisinin sigorta sektöründe çeşitli alanlarda kullanılabilmesi, etki kapsamının geniş olması ve müşteri deneyimini geliştirmedeki yüksek potansiyeli gibi farklı faktörler göz önünde bulundurulduğunda, şirketler için önemini birkez daha vurgulamakta fayda var.
2022 yılında sigortacılık sektörünün gündemine gelecek bir diğer konu; komposit düşünce, iş mimarisi ve teknolojiler ile sektörü etkileyen çevre faktörlerinde yaşanan istikrarsızlıkların etkisinin minimuma indirilmesidir.
Tüm bu teknolojilerin hızlanan adaptasyon süreci, uzun vadede iş yapma şekillerinde köklü değişikliklere sebep olacak. Türkiye’nin sigorta ve insurtech sektörü paydaşları olarak, global trendleri yakalama ve zorunluluk haline gelen bu çözümleri uygulama konusunda proaktif bir strateji benimsememiz gerekiyor.
Biz ürünleşme yoluna girdiğimiz günden bu yana, global bir şirket olma hedefimize uygun olarak, tüm temel altyapı ve uyumlulukları tamamlayarak, uluslararası pazarda hizmet verebilecek yetkinliğe ulaştık.
Agito’nun sektör lideri konumuna gelmesindeki en önemli faktörlerden biri de ürün vizyon ve kalitesinin dünya standartlarında olması. Biz ürünleşme yoluna girdiğimiz günden bu yana, global bir şirket olma hedefimize uygun olarak, tüm temel altyapı ve uyumlulukları tamamlayarak, uluslararası pazarda hizmet verebilecek yetkinliğe ulaştık. Bu yöndeki çalışmalarımız ve yatırımlarımız ile uluslararası pazarda yerimizi alıyoruz.
Yaptığımız yatırımlarla gerek partner ekosistemimiz, gerek teknik altyapı çalışmalarımızla bu global trendleri yakından takip ederek, sektörün dijital dönüşümüne öncülük etmeye devam ediyoruz. Sürekli değişen ve gelişen dünyada, dijital dönüşüm bir proje değil bir süreçtir.