Agito 3. Uluslararası Sigorta Zirvesi'nde

Agito CEO'su Mutlu Uğursal, 3. Uluslararası Sigorta Zirvesi'nde Sigortacılıkta Yapay Zeka Devrimini Anlattı!

Aysel B.
October 20, 2024

1-2 Ekim 2024 tarihlerinde Sheraton Grand İstanbul Ataşehir'de gerçekleşen 3. Uluslararası Sigorta Zirvesi & Türkiye Randevusu ve XVI. Uluslararası İstanbul Sigorta Konferansı'nda, sektörün önde gelen isimleri bir araya geldi. Gerçekleşen bu prestijli etkinlik, sigorta sektörünün geleceğini şekillendirecek trendleri, zorlukları ve fırsatları masaya yatırdı. Küresel iklim değişikliğinden dijital dönüşüme, yeni nesil müşteri beklentilerinden regülasyon değişikliklerine kadar geniş bir yelpazede sunumlar ve paneller gerçekleştirildi.

Türkiye Sigorta Birliği'nin ev sahipliğinde düzenlenen zirvenin ikinci gününde gerçekleşen "Sigortacılıkta Yapay Zeka, Makine Öğrenimi ve Gelişen Teknolojilerin Gücü: Uygulamalar, Zorluklar ve Fırsatlar" başlıklı panelde, Agito CEO'su Mutlu Uğursal, diğer panelistlerle birlikte dikkat çekici bir konuşma yaptı. Uğursal, sigortacılık sektöründe yapay zeka ve makine öğreniminin rolü üzerine derinlemesine bir sunum gerçekleştirdi. Moderatörlüğünü EKONOMİ Gazetesi Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Güldağ'ın üstlendiği panelde, sektörün önde gelen isimleri yer aldı.

Konuşmasına sektörün kritik bir dönüm noktasında olduğunu vurgulayarak başlayan Uğursal, "Bugün, geleneksel modellerle teknoloji odaklı inovasyon arasında büyüleyici bir çatışmaya tanık oluyoruz. Türkiye'deki sigorta şirketlerinin %85'i halihazırda dijital dönüşüm projelerinde yer alıyor ve %60'ı yapay zeka çözümlerini kullanıyor veya uygulama sürecinde. Ancak, şirketlerin %65'inin hala eski sistemlere bağımlı olması, önümüzdeki zorlu yolu da gözler önüne seriyor," dedi.

Uğursal, yapay zekanın sigorta sektöründe devrim yarattığı dört ana alanı detaylı bir şekilde ele aldı:

  1. Underwriting ve Risk Değerlendirmesi: Yapay zeka destekli sistemlerin, daha doğru risk profilleri oluşturarak kişiselleştirilmiş fiyatlandırma modellerini mümkün kıldığını belirtti.
  2. Hasar/Tazminat Süreçleri: Otomatik sistemlerin talep çözümlerini önemli ölçüde hızlandırdığını ve gelişmiş AI algoritmalarının hileli talepleri tespit etmede büyük rol oynadığını vurguladı.
  3. Müşteri Hizmetleri: AI destekli chatbotlar ve sanal asistanların 7/24 hizmet vererek müşteri deneyimini dönüştürdüğünü anlattı.
  4. Tahminleme Analizi: Yapay zekanın geçmiş verileri analiz ederek proaktif risk yönetimi ve stratejik karar alma süreçlerini nasıl desteklediğini açıkladı.

Uğursal, bu fırsatların yanı sıra, sektörün karşı karşıya olduğu zorlukları da ele aldı. Veri gizliliği ve güvenliği, etik yapay zeka uygulamaları, eski sistemlerin entegrasyonu, yeni yeteneklerin geliştirilmesi ve yapay zeka içeriklerindeki fikri mülkiyet hakları gibi konuların altını çizdi.

Konuşmasının ikinci bölümünde Agito'nun yeni dijital dönüşüm projesini tanıtan Uğursal, "Biz Agito'da sadece değişimden bahsetmiyoruz; onu yönlendiriyoruz," diyerek sözlerine devam etti. Şirketin geliştirdiği esnek, sürekli kendini güncelleyen ve dinamik altyapıya sahip yeni platformun detaylarını paylaşan Uğursal, Agito’da yapay zeka alanında yapılan çalışmaları anlattı. Özellikle GenAI tabanlı büyük dil modellerinin (LLM) sektördeki potansiyel uygulamalarına dikkat çekti.

Zirve boyunca gerçekleşen diğer paneller ve sunumlar da sektörün geleceğine ışık tuttu. Özellikle iklim değişikliğinin sigorta sektörüne etkileri, siber risk sigortaları ve InsurTech girişimlerinin sektöre katkıları gibi konular yoğun ilgi gördü.

Benzer Yazılar

SİGORTA SEKTÖRÜ
INSURTECH
Metaverse Sigortacılığı Yeni Bir Boyuta Taşıyacak mı?
Devamını oku
AGITO UPDATE
25 Yıllık Yeni Agito'ya Hoş Geldiniz!
Devamını oku
AGITO UPDATE
Agito ile Tanışın, Sigortacılıkta Dijital İvmeyi Yakalayın! - Yeni Video Yayında
Devamını oku
Dijital dönüşümün ilk
adımını birlikte atalım.