Omega Invest, Tüm Karşılaştırma Platformu Altyapısını Agito ve FYK İş Birliği ile Yeniliyor

Omega Invest kurucusu Erdem Aydınlı; “Omega Invest ve FYK-Agito grubu içinde daha önce sigortacılığın dijitalleştirilmesi alanında çok ciddi deneyime sahip kişilerden oluşan bir ekip kurduk ve karşılaştırma platformunu geliştirmeye başladık”

Best Dergisi, Özel Röportaj
December 28, 2022

Geçtiğimiz yıllarda, dijital sigortacılığın geleceğine katkı sağlayan bir birleşmeye imza atan Agito ve FYK Teknoloji, Karşılaştırma Aggregator Platformu konusunda yeni geliştirdikleri ürünü sektörle buluşturuyor. Agito, Omega Invest’in karşılaştırma platformundaki sahip olduğu tecrübeyi de arkasına alarak geliştirdiği bu ürün ile, sigortacılık sektörüne hem teknoloji hem de markalaşma ve müşteri edinme konusunda yenilikçi bir çözüm sunuyor. Sektörde oldukça ihtiyaç duyulan Aggregator Platformu’nun baş mimarları olan Omega Invest kurucusu Erdem Aydınlı ve FYK Teknoloji kurucusu Yalçın Tarkan ile sigorta sektöründe yaşanan sorunlar ve Aggregator Platformu’nun sektöre sağlayacağı faydalar hakkında konuştuk.

-Erdem Bey, sektörde uzun yıllardır karşılaştırma platformu (Aggregator Platformu) ile ilgili tecrübeniz bulunuyor. Omega Invest bünyesinde yeni kurduğunuz brokerlikte bu tecrübenizi nasıl değerlendireceksiniz? Şirketinizin kuruluş amacı nedir?

Biz Omega Invest bünyesinde, her biri 20 yıldan fazla sigortacılık deneyimine sahip bir ekip olarak, temelde teknoloji yatırımlarına odaklanıyoruz. Özellikle sigortacılık olmak üzere, çeşitli finansal teknoloji alanlarında yatırımlarımız bulunuyor. Ayrıca FINTR – Finansal İnovasyon ve Teknoloji Derneği ile birlikte bir Insurtech Programı da hazırlıyoruz.

Bununla birlikte, sigorta şirketlerine yeni teknolojiler ve yenilikçi sigorta ürünleri konusunda; müşterilerine çeşitli sigorta hizmetleri sunmak isteyen dijital veya fiziki markalara da sigorta iş birlikleri konusunda hizmet ve danışmanlık veriyoruz. Bu çalışmalarımızın temelinde ise, yenilikçi teknolojilerin ve iş modellerinin sigorta alanına uygulanması halinde ülkemizde sigorta sektörünün çok daha fazla derinleştirilebile ceği, sigortalılık oranının artırılabileceği düşüncesi var. Buna yönelik dijital sigortacılık iş modellerini test etmek, pazarda karşılığını bulan modelleri geliştirip büyütmek amacıyla yeni bir sigorta brokerliği kurduk ve geçtiğimiz haftalarda da SEDDK’dan ruhsat onayını alarak çalışmalarımıza başladık.

Erdem Aydınlı: "Sigorta şirketlerine yeni teknolojiler ve yenilikçi sigorta ürünleri konusunda; müşterilerine çeşitli sigorta hizmetleri sunmak isteyen dijital veya fiziki markalara da sigorta iş birlikleri konusunda hizmet ve danışmanlık veriyoruz"

-Sigorta sektöründe yaşanan hangi sorunlara odaklanacaksınız? Bu platformu kurmanızın temel motivasyonu nedir? Neyi, nasıl farklı yapacaksınız? FYK-Agito iş birliğinden de bahseder misiniz?

Ülkemizde sigortacılık alanında çok uzun yıllardır dile getirilen iki husus var. Birincisi Türkiye’de sigortacılık açısından büyük bir potansiyel olduğu. İkincisi ise sigorta penetrasyonunun yıllardır bir türlü artırılamadığı. Biz bunun çözümü olarak sigortacılıkta sunduğumuz ürünlerin ve bunları müşteriye sunma biçimlerimizin, günümüz yaşam gerekliliklerine uygun bir şekilde güncellenmesi gerektiğini düşünüyoruz. Müşterilere, tam ihtiyacı olduğu zamanda doğru sigorta ürününü sunmanın yenilikçi yollarını geliştirmeliyiz.

Ancak bunu yaparken de, sigorta ürünlerinin sigortacılık konusunda büyük deneyime sahip lisanslı profesyoneller tarafından müşteriye ulaştırılmasını da temin etmemiz gerekiyor. Bunun yolu da farklı iş modellerine uygun şekilde kurgulanmış bir sigorta karşılaştırma ve satış platformu oluşturmak. Bir taraftan müşterilere kasko – trafik ürünlerinin ötesinde, güncel ihtiyaçlarına uygun şekilde kurgulanmış yenilikçi sigorta ürünlerini sunabilmek, diğer taraftan mevcut sigorta aracılarını hem teknoloji alanında hem de markalaşma ve müşteri edinme alanında kuvvetlendirecek dijitalleşme adımlarını atabilecek bir platforma ihtiyaç var.

Yalçın Tarkan: "Sigortacılıkta dijital dönüşümün öncüsü olan Agito, FYK Teknoloji ile birlikte gerçekleştirdiği yatırımla, sigorta sektörüne yön verecek yeni bir Karşılaştırma Aggregator Platformunu Omega Invest iş birliği ile sektöre sunuyor"

Bunu yapabilmek için Omega Invest ve FYK-Agito grubu içinde daha önce sigortacılığın dijitalleştirilmesi alanında çok ciddi deneyime sahip kişilerden oluşan bir ekip kurduk ve karşılaştırma platformunu geliştirmeye başladık. Ayrıca, Omega Invest olarak dijital sigortacılık alanında sözünü ettiğimiz bu gelişmelerin sağlanabilmesine yönelik mevzuat geliştirmelerinin de yakın dönemde gündeme alınmasını bekliyoruz.

-Yalçın Bey, bu ürün Türkiye pazarında var olan bir ürün mü? Bu ürün müşteri ve sigorta şirketleri bazında sektöre nasıl bir katkı sağlayacak?

Bildiğiniz üzere, sektörde ciddi sayıda karşılaştırma platformu mevcut ve bu platformların süreçlerinin küçük ya da büyük bir kısmı halihazırda yazılım otomasyon sistemleri üzerinden yürütülüyor.

Bu platformlara baktığımızda kullandıkları yazılımların ya iç ekiplerce geliştirildiği ya da proje olarak bir şirkete bedeli karşılığında hazırlandığını görebiliyoruz. Bu çerçevede bir teknoloji firmasının sunduğu hazır bir karşılaştırma platformu yazılımı olma anlamında bu ürün bir ilk olacak. Tabii ki bu amaçla, bütünsel bir çözüm olarak tasarlanmış ilk ürün olmanın dışında, en güncel araç ve teknolojilerden faydalanan, mikroservis mimari ve yazılım desenleriyle, üstün güvenlik ve ölçeklenebilirliğin yanında, işletme maliyetlerinin çok daha düşük olması bu platformun önemli avantajları olarak öne çıkacak.

Ayrıca, bu sayede geliştirme ve değişikliklerin çok daha hızlı şekilde devreye alınabilmesi ile müşterilerine hem rekabet avantajı hem de operasyonel tasarruf konusunda büyük kazanımlar getirecek.

-Bu iş birliği sonucunda temel olarak hedeflenen artı değerler neler olacak?

Her ne kadar Agito ve FYK Teknoloji sadece teknoloji anlamındaki yetkinlikleri ile değil aynı zamanda 30 yıldır sigortacılık alanındaki sektör bilgisi ile öne çıkıyor olsa da Omega Invest’in başta aggregator olmak üzere sigortacılık alanındaki deneyimlerinin, vizyoner ve yenilikçi bakış açılarının ürüne çok büyük değer katacağına inanıyoruz.

Bu sayede dijital kanallardan bugüne kadar neredeyse hiç satılamayan ürünlerin satılabildiği, dünyadaki dijital sigortacılık akımıyla paralel şekilde Türkiye'de bu alanda yer alacak yeni oyuncuların da kullanabilecekleri, sektörü demokratikleştirecek, oyun değiştiren bir çözüm ortaya çıkarabileceğimizi düşünüyoruz.

Benzer Yazılar

SİGORTA SEKTÖRÜ
INSURTECH
Metaverse Sigortacılığı Yeni Bir Boyuta Taşıyacak mı?
Devamını oku
SİGORTA SEKTÖRÜ
Sigorta Ürünleri Yenilenen İhtiyaç ve Beklentilere Göre Kabuk Değiştirecek
Devamını oku
SİGORTA SEKTÖRÜ
BES’te Yeni Dönem: Hediye Edilebilecek
Devamını oku
Dijital dönüşümün ilk
adımını birlikte atalım.