Sigorta Ürünleri Yenilenen İhtiyaç ve Beklentilere Göre Kabuk Değiştirecek

Pandemi, sigortacılık sektöründeki ürünleri değişime zorlarken, değişen müşteri beklentileri ve hedef kitleler ile birlikte modüler sigorta ürünlerinde de artış meydana geliyor.

January 6, 2023

Pandemi, sigortacılık sektöründeki ürünleri değişime zorlarken, değişen müşteri beklentileri ve hedef kitleler ile birlikte modüler sigorta ürünlerinde de artış meydana geliyor. Sektör temsilcileri, ilerleyen süreçlerde pazarlama stratejilerini bu koşullara göre yeniden düzenleyeceklerini belirtirken, ürün yapılanmasında da önemli değişiklikler bekliyor.

Sigorta ürünleri, her dönemin şartlarına adaptasyon sağlıyor ve adeta yaşayan bir içerik yapısına sahip. Bu durum, 2020 yılının Mart ayında hayatımıza giren pandemi ve getirdiği ağır şartlar karşısında da aynı şekilde gerçekleşti. Ürünler, müşterinin dönemsel beklentilerine, şirketlerin olağanüstü süreç stratejilerine ve pandeminin getirdiği sektörel şartlara göre evrildi, kabuk değiştirdi. Özellikle ekonomik daralma sebebiyle alım gücünün düştüğü yakın zamanda “kullandığın kadar öde” mantığı ürün yapılarında çokça görüldü. Bunun yanı sıra, kişiye göre şekillenen ve kişiselleştirilmiş teminatlarla müşteriyi koruyan ürünler de bu dönemde çokça tercih edildi.

Sektörün kalbi olan motor branşlarda, pandemiyle birlikte poliçe ve teminat yenilemelerine gidildi. Şirketler, bu dönemde seyahatlerin kısıtlanması, araç kullanımının azalması, kaza oranlarında düşüş olmasına karşın hasarların artışı gibi çokça parametre sebebi ile, bu dönemde aylık kasko uygulamasına geçildi. Pek çok şirket primlerde düzenlemelere gitti ve kişisel verilere, hasar puanlarına göre düzenlenmiş prim sistemleri uyguladı. Bu uygulamaların bir kısmının pandemi sonrasında da devam etmesi bekleniyor.

Belki de sektörün pandemiyle birlikte en çok kabuk değiştiren alanı da sağlık sigortası ürünleri oldu. Sağlık sigortası poliçeleri, pandemi dönemine özel olarak Kovid-19 giderlerini teminat altına almaya başladı ve pandemi giderlerini jest ödemesi kapsamına aldı. Sağlık poliçelerinde de, dönemin ihtiyaçlarına ayak uydurularak prim tutarları ve teminatlar yeniden düzenlendi. Örneğin hastane giderleri artan bir kişinin poliçe tutarı yükselirken, hastane hakkını daha az kullanan bir kişinin poliçe tutarında düşüş gerçekleştirildi. Bunun dışında tele-sağlık hizmetleri sektörde önemli bir yer buldu. Hastanelere fiziksel olarak gidişin riskli bir hale geldiği salgın dönemine özel online doktor danışma hizmetleri poliçe kapsamına eklendi ve teminatlar genişletildi. Yakın zamanda online doktor giderlerinin poliçelere kalıcı olarak ekleneceği düşünülüyor. 

Siber risk ise pandemi dönemi denildiğinde akla ilk gelen konulardan. Elbette pandemiyle birlikte siber riskler bu kadar artmışken ve bu alanda önemli hasarlar gerçekleşirken, siber risk sigortaları da bu sürece ayak uydurarak büyüme gerçekleştirmeye başladı. İlerleyen süreçlerde de bu alanda büyük bir sıçrama yaşanması bekleniyor. Pandemi ile birlikte, pandemik risklere yönelik ürünler hız kazanması beklenen diğer alanlardan. 

Genel bağlamda özetlemek gerekirse, salgınla birlikte ürünler daha ulaşılabilir, daha modüler bir yapıya erişti ve bu yöndeki eğilim devam edecek. Kişiselleştirilmiş ürünler artarken, sürdürülebilirlik başlığı da sigortacılıkta bir dönüm noktası yaratacak. 

Benzer Yazılar

SİGORTA SEKTÖRÜ
Açık Sigortacılık Uygulamaları, Müşteri Deneyimini Geleceğe Taşıyor
Devamını oku
BAŞARI HİKAYESİ
SİGORTA SEKTÖRÜ
INSURTECH
Agito iş birliği ile MAPFRE Sigorta'nın Dijital Dönüşüm Yolculuğu Başladı
Devamını oku
DİJİTAL DÖNÜŞÜM
SİGORTA SEKTÖRÜ
INSURTECH
Sigorta Sektörünün Dijital Dönüşümü: Gelecekle Bütünleşmek
Devamını oku
Dijital dönüşümün ilk
adımını birlikte atalım.