Agito, 2024 Yılında Sigorta Sektörünü Yapay Zekanın Gücüyle Buluşturacak

Agito CEO'su Mutlu Uğursal, BEST Dergisi ile yaptığı röportajda şirketin 2024 vizyonunu duyurdu - “Sigorta sektörüne yapay zeka destekli çözümler sunmaya hazırlanıyoruz”

BEST Dergisi Özel Röportaj
January 19, 2024

Sigortacılık sektörünün dijitalleşme ivmesini ve yaşanan gelişmeleri nasıl yorumluyorsunuz?

Türkiye sigorta sektöründe dijitalleşme, iş modellerini kökten değiştiren bir ivme yaratıyor. Verimlilik, kişiselleştirme ve gelişmiş müşteri deneyimi gibi alanlarda globalde gözlemlediğimiz büyük değişime sektörün daha fazla önem verdiğini görüyoruz. Şirketler, ellerinde bulunan ve bugüne kadar başarılı olmalarını sağlayan tüm varlıklarını dijitale taşımadıkları sürece sürdürülebilir başarıya ulaşamayacaklarının farkındalar. Bu farkındalıkla birlikte, 2023 yılında hem sigorta yönetimi yazılımlarına yapılan yatırımların artmasına hem de yapay zeka, makine öğrenimi ve veri analitiği gibi teknolojilerin hızla benimsenmesine tanık olduk.

“Sigorta Sektörüne Yapay Zeka Destekli Çözümler Sunmaya Hazırlanıyoruz”

Sigortacılığa ivme kazandıran teknolojileri yakından takip ettiğimiz 2023 yılında, yapay zekanın Türkiye sigorta sektörüne sunabileceği faydaları değerlendirdik. 2024 yılında dijital dönüşüm projemiz kapsamında gerekli entegrasyonlara yatırım yapmaya ve iş ortaklarımıza her zaman olduğu gibi en yenilikçi çözümleri sunmaya hazırlanıyoruz. Sigorta şirketlerinin, yapay zekayı önceden belirlenmiş bazı fonksiyonlarda değil, iş süreçlerinin her aşamasında kullanabilecekleri bir platform altyapısı geliştirerek, istedikleri fonksiyona entegre edebilmelerini sağlayacak bir altyapıya odaklanıyoruz.

Biz Agito olarak, bu teknolojileri bir trend olarak değil, geleceğin sigortacılık deneyimini yeniden tanımlayan yapı taşları olarak görüyoruz. Bizim de Türkiye sigorta sektöründe öncülük ettiğimiz bu değişim, sigortacılık iş süreçlerini temelden değiştiriyor. Üretim, tahsilat, tazminat gibi süreçlerin daha hızlı yapılmasını, iyileştirilmiş ve veriye dayalı risk değerlendirme süreçlerini ve müşteri ihtiyaçlarına daha duyarlı bir anlayışı mümkün kılıyor. Teknolojinin sağladığı bu olanaklardan yararlanamayan şirketlerin sektörde dezavantajlı konumda olacağı kesin.

Yakın gelecekte dijital bir sigortacılık dünyası oluşacak diyebilir miyiz? Şirketler bu alana en iyi nasıl adapte olabilir?

Kesinlikle. Dijital sigorta dünyası sadece ufukta görünen bir hayal değil, zaten hızla gelişen ve kaçınılmaz bir gerçeklik. Şirketlerin bu alanda başarılı olabilmesi için Agito çözümleri gibi sağlam dijital altyapılara yatırım yapmaları, yeni teknolojilere açık olmaları ve yenilik kültürünü benimsemeleri gerekiyor. Biz Agito olarak, sigorta sektöründe dijitalleşmenin sadece bir araç olmadığına, aynı zamanda bir strateji ve vizyon meselesi olduğuna inanıyoruz.

Büyük sigorta şirketleri için veri yönetimi ve yasal uyumluluk süreçleri gibi zorlukların dijital dönüşüm sürecini yavaşlatması sektörde sık sık gördüğümüz bir durum. Burada hızlı adaptasyon için en iyi çözümün bu alanda yeterli deneyime sahip, gerekli entegrasyonları kolaylaştıracak ve süreci sorunsuz bir şekilde yönetebilecek teknoloji şirketleri ile iş birliği yapmak olduğunu düşünüyorum.

Biz de yıllar içinde 30’un üzerinde sigorta şirketinin dönüşüm sürecini yönettik. Bu projelere geri dönüp baktığımızda Agito'nun bu alanda sektöre önemli bir fark kazandırdığını görüyoruz. Teknolojik mükemmelliğe verdiğimiz önem ve müşteri odaklı yaklaşımla kendimizi sürekli geliştirmemiz, bize sektör değişikliklerine hızlı bir şekilde yanıt verme yeteneği sağlıyor. Bu yeteneği kullanarak, sigorta şirketlerinin değişime hızla adapte olabilmesi için yeni yazılım altyapılarına yatırım yapıyor ve güncel teknolojilerin sunduğu fırsatlardan yararlanıyoruz.

Müşteri beklentileri de benzer şekilde değişiyor mu?

Elbette. Müşteri beklentileri teknolojik gelişmelere paralel olarak değişiyor. Bu değişimi öngörebilmek adına sadece sigorta sektöründeki gelişmelere odaklanmak bazen yeterli olmayabilir.  Diğer sektörleri de yakından takip ettiğimizde, bu değişimin sigortacılığa nasıl yansıyabileceğini öngörebiliyoruz.

Günümüzde sigorta müşterisi, diğer sektörlerde istediği her ürüne veya bilgiye dilediği zaman, dilediği yerden ulaşabiliyor. Dolayısıyla, aynı süreci sigortacılıktan da bekliyor. Bugünün müşterileri, kolay, şeffaf ve kişiselleştirilmiş çözümler istiyor. Bu beklentiler, sigorta şirketlerini geleneksel yaklaşımlarını gözden geçirmeye ve daha yenilikçi çözümler sunmaya yönlendiriyor.

Örneğin, son yıllarda yapılan araştırmalar, müşterilerin ürünle ilgili bilgiye kolay ve hızlı bir şekilde ulaşma beklentisinin önemli bir satın alma faktörü olduğunu gösteriyor. Böylece, chatbot ve sanal asistanların sigortacılık da başta olmak üzere birçok sektörde yaygın olarak kullanılmaya başlandığını görüyoruz. Yani, teknolojik gelişmeler ile değişen müşteri beklentileri birbirini sürekli tetikliyor ve sektörü ileri taşıyor.

“Teknolojik gelişmeler ile değişen müşteri beklentileri, bir birini sürekli tetikliyor ve sektörü ileri taşıyor.”

Agito’da tam da bu ilişkiden doğan fırsatlara odaklanıyor, güçlü teknoloji altyapımız ve çevik proje yönetimi becerimizle sektörde fark yaratan çözümler üretiyoruz.

Agito olarak sektörün dijital ivmesine hangi katkıları sağlıyorsunuz?

Agito olarak, Türk sigorta sektörünün dijital dönüşümünde itici güç olma rolünü başarıyla üstleniyoruz. Çözümlerimiz, şirketlerin karmaşık dijital dünyaya geçişte özgüvenle yol almasını sağlayan bir katalizör görevi yapıyor. Sektörde farklı ürün gruplarımızla çoğu sigorta şirketine hizmet veriyoruz. Bizimle çalışan şirketlerin yenilikçi çözümlerimizle dijital ivmeyi yakalaması çok kolay.

“Agito olarak, Türk sigorta sektörünün dijital dönüşümünde itici güç olma rolünü başarıyla üstleniyoruz.”

Daha önce de bahsettiğim gibi, biz Agito olarak, sigortacılıkta bütünsel dijital dönüşümün önemini savunuyoruz. Bütünsel bir strateji geliştirmenin ve uygulamanın sigorta şirketleri için kolay olmadığının da farkındayız. Bu sebeple, 26 yılı aşkın bir sürede sektörün tüm ihtiyaçlarını detaylı bir şekilde dinliyor, bu ihtiyaçları karşılayacak uçtan uca sigortacılık çözümleri geliştiriyoruz.

2023 yılını hangi gelişmeler ve projeleri hayata geçirerek kapatıyorsunuz?

Agito, her geçen seneye bir öncekinden daha büyük, daha güçlü ve daha başarılı bir şekilde giriyor. 2023 yılı da Agito’nun hem Türkiye hem de global sigorta sektöründe önemli başarılara imza attığı bir yıl oldu. Bu sene yeni teknolojilere yaptığımız yatırımlar, tamamladığımız dönüşüm projeleri, aldığımız danışmanlıklar ve canlıya aldığımız çığır açan projelerle 2. çeyrek yüzyıla geçişimizi coşkuyla kutladık.

Bu sene vizyonumuzu genişlettiğimiz ve kendimizi bu yönde geliştirdiğimiz bir yıl oldu. Hem sigorta sektörü paydaşlarıyla yaptığımız birebir görüşmelerin hem de Celent ve Gartner gibi öncü şirketlerden aldığımız danışmanlıkların çıktılarını her zaman olduğu gibi ciddiye aldık. Bu içgörüler bize sektörün taleplerini, dijitalleşme yönünde fırsatları ve sigorta şirketlerine sunabileceğimiz birçok yeni avantajı görmemizi ve bu alanda hızlı bir şekilde aksiyon almamızı sağladı.

“2023 bizim için bir çok alanda rekor kırdığımız bir yıl oldu.”

İlk günden beri çözümlerimizin global sigortacılık standartlarına uygun geliştirilmesine verdiğimiz önem, bugünkü başarımızın yapı taşlarından biri. Bu vizyonla çalışan 250’nin üzerinde uzman Agito’lu ile bu sene 5 büyük Core ERP projesini canlıya almanın haklı gururunu yaşıyoruz. 2023’te başlayan ve devam eden birçok projenin de önümüzdeki yıl sektörde dikkat çeken başarılara imza atacağına eminiz.

2023 bizim için birçok alanda rekor kırdığımız bir yıl oldu. Bu sene istikrarlı büyümemizle Bilişim500 listesinde 10. yılımızı yine birincilikle taçlandırdık. Aynı zamanda hem Celent hem de Gartner raporlarında 6 yıl üst üste yer almaya hak kazanan ilk ve tek Türk sigorta yazılımı şirketi olarak kendi rekorumuzu kırmış olduk. Vizyonumuzu bu istikrarlı ve sürdürülebilir başarılarla sektöre yansıtabildiğimiz için mutluluk duyuyorum.

Yeni senede Agito’nun gündem maddeleri neler olacak? Hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Yıl sonuna yaklaşırken geleneksel Agito 2024 Vizyon toplantımızı gerçekleştirdik. Bu toplantıda aldığımız kararlarla yeni seneye kapsamlı ve oldukça iddialı hedeflerle giriyoruz. 2023 yılında kutladığımız olağanüstü başarıları bu sene de sürdüreceğimize inanıyoruz. Buna ek olarak, Agito’nun 2024 ajandasında öne çıkan bazı başlıklara da değinmek isterim.

Geçtiğimiz yıl, hem sağlık sigortacılığı alanında yatırımların artması hem de müşterilerine inovatif ürünler sunmak isteyen şirketlerin karşılaştıkları engeller, yeni nesil teknoloji çözümlerine yönelik ciddi bir talep oluşturdu. Biz, bu değişimi öngörerek, sağlık sigortacılığı  ürünümüz Health4All’un yazılım altyapılarında değişen dünyayla uyumlu iyileştirmeler yaptık ve yapmaya devam ediyoruz. Health4All, tüm süreçleri uçtan uca yönetebileceğiniz, zengin ürün yelpazesi ve mikroservis altyapısına sahip, fonksiyonalitesiyle sektörde farklılaşan bir ürün. Sağlık sigortacılığının dinamik ekosistemine uyumlu bir şekilde kendini sürekli geliştiren bu ürünle, 2024 yılında da dijital ivmeyi yakalamayı hedefleyen tüm şirketlerin teknoloji partneri olacağız.

“Gündemimiz Yapay Zeka, Sağlık ve Emeklilik Sigortaları Olacak”

2024 vizyonumuzu stratejiye aktardığımız bu toplantının öne çıkan başlıklarından biri de daha önce bahsettiğim gibi, Agito’nun sigorta sektörünü yapay zekanın gücüyle buluşturma hedefi oldu.

Aynı şekilde, bireysel emeklilik de 2024 yılında büyüme hedeflerimizin iddialı olduğu alanlardan biri. Kurulduğu ilk günden, hayat ve emeklilik alanında sektörün yıldız çözümü olan Life4All ile lider konumumuzu güçlendirerek korumayı başardık. Bu alanda tüm sektör oyuncularının iş süreçlerini dönüştürecek benzersiz bir deneyime ve altyapıya sahibiz. Celent ve Gartner gibi uzman şirketlerin araştırmalarında 6 yıldır yer almamızı sağlayan bu çözümün, Türkiye emeklilik sektörünün dijital dönüşümüne önümüzdeki yıllarda da ivme katacağına eminiz.

Benzer Yazılar

DİJİTAL DÖNÜŞÜM
INSURTECH
SİGORTA SEKTÖRÜ
Dijital Dönüşüm: Sigorta Şirketleri için Başarının Sırrı
Devamını oku
SİGORTA SEKTÖRÜ
INSURTECH
Metaverse Sigortacılığı Yeni Bir Boyuta Taşıyacak mı?
Devamını oku
AGITO UPDATE
BİLİNİRLİK VE ÖDÜLLER
Agito’dan Büyük Rekor
Devamını oku
Dijital dönüşümün ilk
adımını birlikte atalım.